Økonomi

Sådan øger du troværdigheden på din hjemmeside

Når du har din egen hjemmeside, er det vigtigt, at troværdigheden er helt i orden. Dine besøgende skal ikke få den mindste mistanke, for så er de hurtigt væk igen, lige så hurtigt som de fandt frem til din side. Der er en række ting, du kan gøre, for at opretholde en god troværdighed. Du besøger muligvis selv en masse forskellige hjemmesider hver eneste dag, og helt ubevidst bruger du din fornemmelse og intuition til at vurdere, om du stoler på en hjemmeside eller ej. Men der er faktisk en række ting, der påvirker de direkte ud fra den hjemmeside, du er på, som er med til at afgøre, hvordan du opfatter den.

Er links korte og troværdige?

Hvis der er link på din hjemmeside, bør de være korte og troværdige. På denne her side side kan du klikke ind og få hurtig hjælp til, hvordan du kan forkorte dine links, hvis du har besvær med, at de er for lange. Hvis et link er meget langt, vil det hos flertallet skabe mistillid, da et langt link, med mange mærkelige tegn, altid vil minde om spam eller lignende, hvor hensigten typisk er at lokke oplysninger ud af det. Derfor har vi lært, at vi skal holde os langt fra den slags link, og netop derfor, er det så vigtigt, at dine links er korte.

Ser dine billeder ordentlige ud?

Billeder på en hjemmeside er ligeledes noget af det, der kan gå til eller fra. Hvis billeder er dårlige og grumsede i kvaliteten, vil det se uprofessionelt ud. Det skaber ikke troværdighed i forhold til en hjemmeside, og derfor skal du altid sørge for, at billederne fremstår flotte og i høj kvalitet.

Forskellige mærker

Du kan få forskellige mærker, du betaler for, for at sende klare og troværdige signaler til de besøgende. Det er ikke noget, der er en absolut nødvendighed, men det er noget, mange kigger efter – særligt hvis du har en online shop. Disse mærker kan være et klart tegn på, at man kan stole på en hjemmeside og netop tør at foretage et køb gennem den. Du kender måske selv et eller flere mærker, du selv kigger efter, og det er netop et tegn på, at mærkerne kan et eller andet. Igen er det ikke obligatorisk, men det at en hjemmeside vælger at betale for at have et mærke på en hjemmeside vidner også om, at bagmændende er seriøse og kun vil kunderne det godt.

Skriv et svar