Erhverv

Nuancér dine succeskriterier som lille eller mellemstor virksomhed

Hvad vil det sige, at man har succes som en lille eller mellemstor virksomhed? Mange virksomheder begår den fejl, at de tror, at det hele kun handler om slutresultatet, nemlig at kunderne ender med at købe et produkt. Her er det dog vigtigt at dele sine succesoplevelser  op i mindre bidder. Her vil vi gennemgå nogle få trin, som også kan defineres som en succes for din virksomhed, selvom det ikke umiddelbart synes sådan. 

Trin af succes

1 Første succeskriterium er, at kunderne får øje på dig og din virksomhed. De skal jo vide, at du eksisterer, for at de overhovedet kan interagere med dig og dine produkter.

Når dine kunder først har fået en bevidsthed om dig, gælder det om via e-mail markedsføring, SoMe og optimering af søgeresultaterne på Google, at skabe en interaktiv dialog med dem. De skal have dig med i deres bevidsthed, så de begynder at kommunikere med dig og forholde sig til dig.

  1. Når du først har fanget dine kunders opmærksomhed, gælder det bare om at fastholde deres loyalitet og deres opmærksomhed ved at skabe relevant kommunikation til dem. Har du en webshop med garn, lægger du relevante strikke opskrifter ud til dem, som de kan bruge gratis. Dermed får du skabt en langvarig relation til dem, som gør, at når de endelig står og mangler et produkt vil de tænke på din virksomhed.
  2. Når dine kunder har fået etableret en god og troværdig relation til dig og din virksomhed, er det her, at det er nemmere for dem at begynde at købe ind hos dig mere umiddelbart og spontant.

Vækst er en lang proces

Alle disse trin vil skabe succes for dig som virksomhed, det handler nemlig om at se hele købsprocessen som en meget lang proces, der inkluderer, at vi som mennesker har brug for at føle tryghed og troværdighed i vores relationer, også til virksomhedernes produkter.

Skriv et svar