Det kan være en rigtig god idé at udarbejde en liste for, hvad man skal foretage sig før, under og efter flytning af sit erhvervsmål. Der findes en del ting, som man må erkende, er forholdsvist vigtigt. I flyttestresset kan disse godt smutte. Det vil man helst undgå da der kan følge mange udfordringer med. Derfor har vi i denne artikel udarbejdet en huskeliste til, de vigtigste ting man skal forholde sig til, når man skal flytte virksomhed.
1. Hold CVR-registret opdateret med dine nye adresse
På www.virk.dk opdaterer man sin virksomhedsadresse, hvorefter den automatisk sender besked videre til andre instanser som postnord og offentlige institutioner. En del af det praktiske er i den forbindelse overstået.
2. Hold andre opdateret om flytning
Da der er tale om flytning i erhvervshenseende, kan der være utallige andre samarbejdspartnere eller kunder der skal holdes ajour. Dette kunne være rengøring, teleselskab, forsyningsselskab, banker og diverse. Listen er lang. Vær forberedt.
3. Aflæs elforbrug mv.
4. Undersøg, affald og miljøforhold hvis relevant
5. Tag stilling til gamle og nye forsikringer
Nye lokaler, og flytning kan medføre ændringer i nuværende forsikringer. Dvs. forsikringspræmier, policer osv. Tag derfor kontakt til jeres forsikringsselskab og undersøg hvilke forhold I skal tage stilling til. Skal i betale mere, tegne nye forsikring eller kan i lave den samme aftale.
6. Flyttefirma
Kontorartikler, møbler kaffemaskiner eller andet. Det helt sikkert noget i skal have hjælp til. Dette kunne være Flyttefirma Sjælland. De har fordelagtige flyttefirma priser til små og store opgaver. Få flytte hjælp nu. Det kan helt sikkert betale sig på den korte og lange bane.
7. Få styr på den nye adresse
Indretning, service aftaler og skiltning til leverandører og kunder. Det vigtigt at hvis i har styr på tingene, for at holde jeres virksomhed på benene. Gør det hele mere overskueligt og få fortsat et godt stykke arbejde fra jeres ansatte. Hold de gode relationer.