Erhverv

Digital marketing: Få styr på din landingsside

En landingsside skal både være flot, indbydende og fortælle noget om din virksomhed, men først og fremmest skal den lede til konverteringer. Uanset om brugerne skal købe produkter eller ydelser på din hjemmeside eller blot skrive sig op til et nyhedsbrev, så er det naturligvis vigtigt, at du kan overbevise dem om at gøre netop dette.

I dette indlæg kigger vi på den gode landingsside, som kan sikre dig flere konverteringer. En landingsside skal nemlig ofte bruges til at sælge et produkt eller til at skaffe ’leads’ i form at tilmeldinger til et nyhedsbrev eller lignende.

Hvad er en landingsside?

En landingsside skal tages meget bogstaveligt, for det er netop den side, dine gæster lander på, når de kommer ind på din hjemmeside. Og det er altså ikke altid at brugerne kommer ind på din siden ad den dør, du regnede med. Det kan godt være, at du helst vil have gæsterne ind på din forside, hvor der lige er gjort rent, men de kan sagtens finde på at komme ind ad bagdøren.

I udgangspunktet er alle dine sider – forside som undersider – landingssider, og du skal derfor vide præcis hvad du ønsker gæsterne på disse sider skal foretage sig. Og det sammen skal gæsterne! Kan gæsten ikke umiddelbart forstå hvad han skal på siden, er det meget sandsynligt at han hurtigt forlader siden igen. Det vigtigste råd er derfor at lægge en plan for dine sider, og tage dine gæster i hånden.

Tag dine gæster i hånden

Det skal være tydeligt hvad der skal ske på landingssiden. Det handler nemlig om den gode kunderejse. Har du en webshop, så er dit ønske naturligvis, at gæsterne på din side ender med at blive kunder hos dig. Men hvordan indleder du dette kundeforhold?

Gør det nemt for kunden at finde frem til de relevante produkter, sørg for at der er gode overskrifter / titler på dine produkter så dine potentielle kunder får lyst til at købe dine produkter. Eller skrive sig op til dit nyhedsbrev, hvis det er det, der er dit mål med siden.

Hvad får kunden ud af dit produkt?

Fortæl hvad kunden kan få ud af at købe dit produkt (eller abonnere på dit nyhedsbrev), og fortæl hvorfor det netop er hos dig kunden skal handle / tilmelde sig. Hvad har du at tilbyde (som de andre ikke har). Brug eventuelt tidligere kunder som referencer. Tilfredse kunder fungerer som et ’social proof’ der bekræfter at du er værd at handle med.

Skriv et svar