Er du i tvivl om, hvilket regnskabsprogram der er det rigtige for din virksomhed? Så er du kommet til det rette sted! Her vil vi lave en kort guide om de ting, du bør vide som virksomhedsejer, hvis du står over for det dilemma, at du skal til at lave regnskab for din virksomhed. Her kan du blive klogere på de mest basale ting.
Hvad består et regnskab af?
Regnskabsprogram er et program, der giver dig mulighed for at holde styr på din virksomheds regnskaber. Alle finansielle transaktioner (såsom fakturaer, udgifter og indtægter) gemmes i det, så du kan se, hvordan din balance ser ud. Du kan også køre rapporter på disse tal, hvis du ønsker mere detaljerede oplysninger om, hvor mange penge der blev foretaget eller brugt i et bestemt tidsrum.
Så man kan sige, at regnskabet danner et slags overblik over virksomheden helt generelt. På den måde kan man se, om det går godt eller dårligt.
Hvilke regnskabsprogrammer kan man vælge imellem?
Der er flere regnskabsprogrammer at vælge i mellem, og de 3 mest populære programmer er Dinero, Visma og Billy. Det er nogle programmer, som er nemme at håndtere, hvor du ikke behøver en uddannelse for at bruge det.
Du kan læse mere om de forskellige regnskabsprogrammer med pris og meget andet på https://erhvervskontopris.dk/regnskabsprogram/.
Hyr en bogfører
Hvis du ikke selv kan finde ud af at lave regnskab, eller hvis du prioritere din tid anderledes, så skan du også få en bogholder eller en revisor til at stå for dit regnskab i virksomheden. På den måde kan du også sikre dig, at det bliver bogført korrekt, og at der bliver taget højde for tillæg, gebyrer, moms, fradrag, godtgørelse og meget andet. Du kan nemt finde en virksomhed, som kan hjælpe dig, men du kan også finde en freelancer, som kan hjælpe dig.