Pressemeddelelser

BestPractice Nordic opruster digital forretningsudvikling og marketing

3. september 2019

Vores mission er at forbedre folkesundheden og patientbehandlingen gennem dialog og formidling af ny viden mellem læger og sundhedsfagligt personale. Vi oplever et stort behov for dialog og formidling, og mere end 18.000 læger og andet sundhedsfagligt personale i hele norden får allerede hver måned et nationalt, fagligt funderet perspektiv på nye diagnosticeringsmåder, behandlingsmetoder og nationale guidelines.

”Det er vigtigt for os, at adgangen til ny viden for læger og sundhedspersonale er let, gnidningsfri og så meget på brugerens præmisser som muligt. Da formidling af ny sundhedsfaglig viden i stadig højere grad foregår digitalt, er udviklingen af digitale kanaler et kerneelement i den fortsatte vækststrategi. Derfor udvider vi ejerkredsen med Charlotte Fagernæs Knudtzen, der får ansvaret for digital forretningsudvikling & marketing”, forklarer CEO Peter Bøgkjær.

Charlotte kommer med stærke kompetencer indenfor brand management og digital forretningsudvikling og har arbejdet for blandt andet bureauerne Sigma, Advice A/S og Brandloop. Hun er desuden ekstern lektor på Copenhagen Business School, hvor hun har været medforfatter på flere internationale udgivelser om branding. Charlotte har også erfaring med sundhedsfaglig formidling fra blandt andet Nyt Hospital Nordsjælland og Coloplast. Se mere om Charlottes profil her

”Jeg ser meget frem til at arbejde med at udvikle BestPractice Nordics kommunikationsplatforme. Det handler om at give nem adgang til den nyeste viden om diagnosticerings– og behandlingsmuligheder i en travl hverdag. Det fordrer helt nye måder at arbejde med sundhedsfagligt indhold på”, siger Charlotte Fagernæs Knudtzen.

Charlotte Fagernæs Knudtzen tiltræder sin stilling og indgår i ejerkredsen med virkning fra 3. september 2019.

Ledelsen i BestPractice Nordic - Lars Christensen, Jan Andreasen, Charlotte Knudtzen og Peter Bøgkjær

De fire partnere i BestPractice Nordic. Fra venstre: Lars Christensen, Jan Andreasen, Charlotte Knudtzen og Peter Bøgkjær.

BestPractice Nordic formidler ny lægefaglig viden og supporterer lægefaglig dialog indenfor en række forskellige lægefaglige specialer i hele Norden. BestPractice Nordic har i dag 15 medarbejdere i Danmark, Norge, Sverige og Finland og udgiver omkring 125 magasiner og 300-400 MEDtalks (lægefaglige videoer) årligt. BestPractice Nordic omsatte i seneste regnskabsår for 20 mio. DKK.

For yderligere information kontakt:

Peter Bøgkjær, CEO & Partner, mobil 2045 7262

Jan Andreasen, Chief Editor, MD & Partner, mobil 5151 8831


BestPractice styrker sin position på det nordiske marked

oktober 2018

BestPractice har for at styrke sin position som formidler af lægefaglig kommunikation og viden, samt for at sikre en fortsat positiv og ekspansiv udvikling valgt at styrke de ledelsesmæssige kompetencer og erfaringer. Det sker med ansættelsen af Peter Bøgkjær som CEO og partner i BestPractice. Peter har gennem sin karriere haft stillinger som leder og CEO af såvel mindre som mellemstore virksomheder, og hans kompetencer og erfaringer ligger hovedsageligt inden for ledelse og forretningsudvikling. Se mere om Peters profil her

Udover den daglige ledelse vil Peters hovedopgave i første omgang være at styrke og konsolidere BestPractice position på det nordiske marked. BestPractice vil også have fokus på udviklingen af nye produkter og services, herunder digitale platforme og andre kommunikationskanaler og medier.

I denne forbindelse har Morten Søndberg valgt at trække sig som medlem af direktionen for at fokusere på sin egen virksomhed. Dette sker med virkning fra 1. november 2018.

Peter Bøgkjær tiltræder sin stilling og indgår i ejerkredsen med virkning fra 1. december 2018.

De to grundlæggere og ejere Jan Andreasen og Lars Christensen udtaler: ”Vi ønsker med disse tiltag at styrke BestPractice’s position som en multimedie virksomhed. Vi kommer til at lancere en række nye initiativer, produkter og services, både analogt og digitalt, rettet mod såvel praktiserende læger, specialister og øvrige sundhedsfaglige personer, samt mod patientgrupper og andre interessenter indenfor sundhedsvæsenet i hele Norden. Derfor vælger vi at ændre navn fra 1. december 2018 til BestPractice Nordic.”

BestPractice formidler ny lægefaglig viden og supporterer lægefaglig dialog indenfor en række forskellige lægefaglige specialer i hele Norden. BestPractice har i dag 15 medarbejdere i Danmark, Norge, Sverige og Finland og udgiver omkring 125 magasiner og 300-400 MEDtalks (lægefaglige video) årligt. BestPractice omsatte i seneste regnskabsår for 20 mio. DKK.

For yderligere information kontakt:

Jan Andreasen, Chief Editor, MD & Partner, mobil 5151 8831

Peter Bøgkjær, CEO & Partner (fra 1.12.2018), mobil 2045 7262